Forebyg konflikterne - sæt fokus på trivsel og kommunikation
Målgruppe:
For ledere og medarbejdere
Antal deltagere:
For ledere og medarbejdere
Varighed:
1 dag inkl. frokost og hjernepauser, eller 2 dage inkl. frokost og hjernepauser
Ekstra tilkøb – halv kursusdag:
En halv dags opfølgning 1-2 måneder efter kurset, hvor vi genopfrisker hovedpunkterne og tilbyder feedback.
Dette styrker implementeringen og sikrer, at den nye viden ikke glemmes i hverdagen.
Formål – forebyg konflikterne:
Bliv bedre klædt på til at forebygge og håndtere de svære og konfliktfyldte samtaler – både dem vi møder eksternt med kunder og samarbejdspartnere, men også dem der opstår internt i organisationen.
Indhold:
Kurserne fokuserer på konfliktforebyggende kommunikation og håndtering af svære samtaler. I får konkrete værktøjer til daglig kommunikation med kollegaer, kunder og samarbejdspartnere. Der lægges vægt på indsigt i egen adfærd, arbejdskultur, fælles sprog og fællesskab. Kurserne kombinerer teori og praktiske øvelser, hvor I afprøver de lærte værktøjer. Desuden gennemføres en personprofil evaluering under kurset, uden behov for forberedelse (inkluderet i prisen).
Hvad får vi ud af det?
- Kompetenceløft i kommunikation og konfliktforebyggelse med fokus på håndtering af svære samtaler.
- Konkrete værktøjer til daglig brug, der styrker relationsopbygning og samarbejde.
- Indsigt i psykologiske faktorer samt egne styrker og svagheder.
- Fælles sprog, styrkelse af fællesskabsfølelsen, og indsigt i god feedback-kultur (kun i 2-dags kurset).
- Forebyggelse af moralsk slitage og forråelse i organisationen (kun i 2-dags kurset).
Undervisningsform:
Undervisningen veksler mellem oplæg, spørgsmål, små øvelser og refleksioner, som sikrer et højt læringsudbytte. Kurset gennemføres både på dansk eller engelsk.
Andre kurser i samme kategori:
Skab en succesfuld feedback-kultur
Lyder dette kursus interessant for din virksomhed?
Når du udfylder formularen, får du muligheden for at bestemme, HVORDAN du vil kontaktes. Vi ringer eller skriver til dig indenfor få dage.
Undervisere:
Med sin baggrund som gidselforhandler ved Morten, hvordan man skal håndtere folk der er presset – og ikke mindst, hvordan man skal kommunikere, for at vinde deres tillid og ændre deres adfærd.
Kim, med lignende baggrund fra Rigspolitiet, er en dygtig formidler med ekspertise i komplekse samtaler. Han deler gavmildt ud af sin indsigt i krise- og konflikthåndtering på sine kurser.