Forebyg konflikterne - sæt fokus på trivsel og kommunikation
Målgruppe:
For ledere og medarbejdere
Antal deltagere:
Max 24 deltagere pr. hold
Varighed:
1 dag inkl. frokost og hjernepauser, eller 2 dage inkl. frokost og hjernepauser
Ekstra tilkøb – halv kursusdag:
For at styrke implementeringen og sikre at den nye viden ikke går i glemmebogen når hverdagen atter rammer, tilbyder vi som supplement til kurset en 1/2 dags opfølgning ca. 1-2 måneder efter kurset, hvor vi genbesøger hovedelementerne og tilbyder feedback og sparring.
Formål – forebyg konflikterne:
Bliv bedre klædt på til at forebygge konflikter og håndtere de svære samtaler – både dem vi møder eksternt med kunder og samarbejdspartnere, men også dem der naturligt opstår internt i organisationen.
Indhold:
Kurserne fokuserer på den konfliktforebyggende kommunikation og håndtering af svære samtaler. I får konkrete værktøjer til at håndtere de svære samtaler, så I bliver bedre til at være og navigere i dem. Der sættes fokus på indsigt i egen adfærd, evnen til at mentalisere, diversiteten i jeres arbejdskultur, et fælles sprog og ikke mindst fællesskabet. Kurserne kombinerer teori og praktiske øvelser, hvor I afprøver de lærte værktøjer. En personprofil-evaluering er desuden inkluderet for alle kursister .
Hvad får vi ud af det?
- Et kommunikativt kompetenceløft og et skærpet fokus på, hvordan man tager, håndterer og navigerer i de svære samtaler.
- Konkrete værktøjer til brug i dit daglige arbejde, som styrker samarbejdet på tværs.
- Indsigt i egne styrker og svagheder, samt de psykologiske faktorer, der influerer på relationsopbygningen til kunder, kollegaer og samarbejdspartnere.
- Et fælles sprog og en fælles forståelse – en styrkelse af fællesskabsfølelsen.
- Indsigt i god feedback-kultur og forebyggelse af moralsk slitage og forråelse i organisationen (kun i 2-dags kurset).
Undervisningsform:
Undervisningen veksler mellem oplæg, spørgsmål, små øvelser og refleksioner, som sikrer et højt læringsudbytte. Kurset gennemføres både på dansk eller engelsk.
Andre kurser i samme kategori:
Skab en succesfuld feedback-kultur
Lyder dette kursus interessant for din virksomhed?
Når du udfylder formularen, får du muligheden for at bestemme, HVORDAN du vil kontaktes. Vi ringer eller skriver til dig indenfor få dage.
Undervisere:
Med deres baggrund som krise- og gidselforhandlere ved både Kim & Morten, hvordan man skal håndtere folk der er presset – og ikke mindst, hvordan man skal kommunikere, for at vinde deres tillid og ændre deres adfærd. De er begge dygtige formidlere og eksperter i svære og komplekse samtaler. De deler gavmildt ud af deres viden og mangeårige operative erfaringer indenfor krise- og konflikthåndtering.