Skab en succesfuld feedback-kultur

Målgruppe:
For ledere og medarbejdere

Antal deltagere:
Max 25 pr. hold – vi anbefaler separate hold for ledere og ansatte

Varighed:
½ dag inkl. frokost og hjernepauser

Formål:
Hvad indebærer tydelig, omsorgsfuld og konstruktiv feedback egentlig? Det kan være en udfordring at give feedback, der ikke misforstås eller træder nogen over tæerne, selv når intentionen er god. “Det var faktisk ikke det jeg sagde!” – men det var måske det, der blev hørt?

Indhold:
I denne workshop fokuserer vi på begrebet “feedback”. Vi retter opmærksomheden mod os selv fremfor at pege fingre af andre. Hvordan bliver jeg bedre til at give og modtage feedback? Hvordan forbedrer vi kommunikationen inden for vores arbejdsfællesskab?

Hvad får vi ud af det?

  • Hvorfor bliver vi misforstået eller fejlfortolket?
  • Hvordan kommunikerer I på jeres arbejdsplads – har I hul igennem til hinanden?
  • Hvordan giver og modtager man konstruktiv feedback med respekt for hinanden?
  • Hvordan bevarer vi tilliden til hinanden, når vi samtidig også skal være tydelige og
    ærlige?

Disse spørgsmål og refleksioner bliver vendt og besvaret på dette kursus – og du vil opleve, at blive klædt på til at forandre måden, hvorpå I giver og modtager feedback til og fra hinanden på din arbejdsplads. Dagen og udbyttet vil være med til at danne fundamentet for netop jeres gode feedback-kultur.

Undervisningsform:
Undervisningen veksler mellem oplæg, spørgsmål, og mange små øvelser og refleksioner, som sikrer et højt læringsudbytte.

Andre kurser i samme kategori:
Fra forråelse til forståelse

Forebyg konflikterne – sæt fokus på trivsel og kommunikation

Lyder dette kursus interessant for din virksomhed?

Når du udfylder formularen, får du muligheden for at bestemme, HVORDAN du vil kontaktes. Vi ringer eller skriver til dig indenfor få dage.

Undervisere:

Regitze har arbejdet med kommunikation, formidling og feedback igennem hele sit arbejdsliv – og særligt når vilkårene og omstændighederne har været under pres. Morten har, som tidligere gidselforhandler, både “hands on erfaring” med effektiv kommunikation og feedback når det bliver svær. Derfor er de begge ret dygtige til at belyse og anskueliggøre, hvordan man skaber en sund, konkret, omsorgsfuld og konstruktiv feedbackkultur.