Konfliktforebyggelse, kommunikation og trivsel

Konfliktforebyggelse, kommunikation og trivsel

Vores undervisere på dette kursusforløb har alle en baggrund i den danske efterretningstjeneste. Det er den erfaring og indsigt, Simplex Human bygger sine kurser og sin rådgivning på, og det er den professionalisme, der giver værdiskabelse hos vores kunder.

Menneskers trivsel, produktivitet og performance går hånd i hånd – det gælder i høj grad også på arbejdspladsen. En organisation i trivsel er en arbejdsplads, hvor fokus er på gode relationer, gensidig tillid, transparens og åbenhed – som med andre ord også er – det solide fundament for den sunde forretning.

Moderne forskning viser at tendenserne og udviklingen på arbejdsmarkedet er, at vi ikke længere i samme grad træder ind i en rolle på arbejdet og skelner skarpt mellem at være professionelle på job og private derhjemme. Grænserne flyder sammen og vi tager hele os selv og vores følelser med på arbejde – vi tør og vil gerne vise sårbarhed.

Vi prioriterer i højere grad relationerne på jobbet – vi vil engagere os oprigtigt i hinanden – og vi forventer samtidigt, at vores ledere giver plads til det og skaber rammerne for det. Man kan sige, at den professionelle distance erstattes med plads til følelser, ægthed og oprigtigt nærvær.

I Simplex Human ved vi, at ved at sætte fokus på måden vi bygger relationer og kommunikerer med hinanden på, så kan vi i høj grad påvirke organisationens trivsel og mentale sundhed. Det handler om, at folk ikke kun skal gå glade på arbejde, men også trives når de er der og går glade hjem. Gode relationer giver langtidsholdbare og produktive medarbejdere – parametre som kan aflæses både i kundetilfredsheden og direkte på bundlinien.

De organisationer, som vinder i fremtiden, er dem, som forstår og formår at sætte fokus på trivslen og sætte mennesket i centrum.

Derfor har vi lavet et kursus, hvor vi sammen med jer adresserer netop disse elementer og udfordringer i dagligdagen. Målet er blandt andet, at udvide medarbejdernes mindset og samtalekompetencer, så fokus på værdien af den gode relations opbygning bliver skærpet. Samtidigt får kursisterne værktøjerne og redskaberne til at skabe og bevare de gode relationer – både internt i organisationen og ud ad til i forhold til de kunder eller borgere, som de kommer i kontakt med. Vi kalder kurset “Konfliktforebyggelse, kommunikation og trivsel”.

Vores hold af erfarne krise-og gidselforhandlere giver jer en unik viden og indsigt i de værktøjer og redskaber, som de med succes har benyttet og opnået erfaring gennem mange års arbejde i udfordrende situationer og kontekster. 

Kurset foregår over to dage og inkluderer en halv dags opfølgning, sparring og feedback efter 3 måneder. Kurset henvender sig i udgangspunktet til alle ledere og medarbejdere uanset branche, herunder særligt de, som sidder med kunde- og borgervendt kontakt eller de, der har behov for inspiration, råd og vejledning omkring interne kommunikations udfordringer på arbejdspladsen.

Vil du høre mere om vores kursus, så kontakt os endelig her.

Forløb der styrker din virksomhed​

Forløb der styrker din virksomhed

Simplex Human arbejder med kurser, træningsforløb og formidling i mange forskellige brancher. Vores viden og erfaring er vores kerneforretning. Vores succes er vores faglighed og formidling. Vi sætter en ære i at levere en ydelse, som kunderne kan relatere sig til og omsætte til praksis. Det skaber gode resultater og dermed stærke, langtidsholdbare og tillidsskabende relationer.

Få et uforpligtende tilbud

Lyder det som noget for dig eller din virksomhed? Du er altid velkommen til at kontakte os om stort som småt.

Kontakt Simplex Human for et uforpligtende tilbud